2012-06-13 | 01:07:15

Äntligen update - Om Brave (Modig) och översättningar

Kära Disney älskare <3

Jag är ledsen, så ledsen för min hemska uppdatering.
Tro mig, Disney är mitt allt om man bortser från min älskade min. Jag tänkte ta och uppdatera lite här nu och därmed fortsätta med det. Jag uppdaterar mycket på min Tumblr och Facebook,
vill ni se min Facebook Disney sida så hittar ni troligen den om nu söker på:
Pernillas Disney Collection



Här är en bild på vad som kom hem till mig idag. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få hem det idag,
skulle fått det igår men så blev det inte men nu så äntligen <3

Det som är bra här är att man kan designa sina inlägg och sin sida lite mer än Tumblr
(vars design jag inte alls förstår mig på) och på Facebook kan man inte ens ha animerade bilder i sina inlägg
eller någonstans. Tråkigt men sant, kanske de ändrar på det någon dag i framtiden?


Just nu så ser vi fram emot Brave, svensk översättning till den filmen är modig och den svenska rösten dubbas av ingen mer eller mindre än självaste Amy Diamond. Vi får se hur det kommer gå, blev besviken sist av den svenska dubbningen av Tangled (Trassel). Och jag kan inte heller så Amy Diamond göra rösten till en Disney karaktär men ja, vi får se för kanske jag ändrar mig om det...


(Tagen från Disney)



Jag kan inte sluta tänka på hur svenska Rapunzel uttalar Flynn Riders riktiga namn, Eugene Fitzherbert för det sättet får mig att inte riktigt veta vart jag ska ta vägen när jag hör det om jag säger så, så illa är det xD

Sedan har vi låten "At last I see the light" som blir till svenska ------> "Jag ser allt så ljust och klart".
På orginal språket förstår man verkligen genom hela filmen hur Flynn (Eugene) och Rapunzel blir förälskade och kära i varandrao och då kommer låten "At last I see the light" också tittar dem på varandra och texten gör att man förstår deras kärlek, vilket man absolut inte gör i den svenska versionen, tyvärr.
Den hade de allt kunnat göra så mycket bättre men det är försent nu...


(Tagen från Tumblr)
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej alla Disney älskare. Jag är en tjej på 22 år som likaså som dig, älskar allt som har med Disney att göra. Jag samlar nästan allt som hör därtill.

På denna bloggen kommer jag dela med mig av allt fint som jag hittar på internet om Disney men också icke relaterade Disney filmer (som jag också för det mesta är ett fan av).

Är det något ni undrar över, vill tipsa mig om eller helt enkelt bara prata om Disney så kan ni nå mig på [email protected] Eller skriv gärna en liten kommentar här.

Jag äger inte några bilder alls här, så gott som alla bilder är lånade från Tumblr.

bloglovin


Länkar:

WaltDisneyConfessions